Pályaorientációs tábor 2021 összefoglaló
Céljaink
A jelentkezések beérkezésétől folyamatosan kommunikáltunk a szülőkkel, hogy érezzék a figyelmet, a fókuszt és hogy mennyire komolyan vesszük a tábort. (Beérkezett az előleg, visszaigazoltuk a jelentkezést, várjuk őket az első napon, parkolási lehetőségről, étkezéssel kapcsolatban rákérdeztünk speciális étrend igényre, ételallergiára, tábor után megköszöntük a bizalmat, a részvételt, kiküldtük a kérdőíveket kitöltésre és aki nem küldte vissza három nap után telefonon hívtuk és vettük fel a kérdésekre a válaszokat. Mindenki nyitott volt erre, sőt igényelték az egyéni visszajelzéseket tőlünk is.)
A tábor elején arra voltunk kíváncsiak, hogy mi az elvárásuk, mi a céljuk a jelentkezéssel.
Az „érezzem jól magam” és „érezze jól magát a gyerekem”-től a képességek felderítésén, az érdeklődési területek megfogalmazási igényén át, a pályaismeret szélesítése, pontosítása, iskolák, szakok megismerése és tapasztalatszerzési célok voltak a válaszok. Egész konkrétan az inspirációtól a pályaválasztási döntéselőkészítésen át a döntésig való eljuttatás volt némely szülő elvárása.
Megkérdeztük még, hogy „Melyik programot várod nagyon?” És „Miért?”
A kapott válaszok alapján mostani mutat némi hasonlóságot az előző felhővel, de szerencsére sok-sok meglepetést tudtunk mutatni a gyerekeknek a hét folyamán:
(Most utólag látjuk, hogy az ékezetes betűket nem jelenítette meg a választott betűtípus, de könnyen kitalálható egy-egy hiányzó betű.)
Érdekes tapasztalat volt, hogy minden gyermek reggel 8.00-ra megérkezett. Volt, akit szülő hozott, mások tömegközlekedtek, míg a helyiek sétáltak. Az egyik anyuka fogalmazta meg, hogy nem kellett keltegetni reggel a fiát, örömmel készülődött és jött.
Itt osztanánk meg még egy érdekes jelenséget. Jellemzően műszaki érdeklődésű gyerekek jelentkeztek a táborra és ez az érdeklődési irányok felméréséből is visszaköszönt. Ebből kifolyólag arra számítottunk, hogy nem a verbális kommunikáció lesz a képességeknél az erősségük. Valójában viszont igen. Egy kivétellel az összes gyermek azt tartja magáról, hogy a nyelvi kifejező képesség az erőssége és a mindennapos találkozóink is ezt igazolták vissza. Könnyen kommunikáltak és barátkoztak egymással is, bátran kérdeztek és beszélgettek a felnőttekkel.
A műszaki programok az érdekességükön keresztül minden résztvevőben kialakították a műszaki érdeklődést és aztán pontosították is a területet.