Pályaorientációs tábor 2021 összefoglaló
Értékelés – elvárások
Itt osztanánk meg még egy érdekes jelenséget. Jellemzően műszaki érdeklődésű gyerekek jelentkeztek a táborra és ez az érdeklődési irányok felméréséből is visszaköszönt. Ebből kifolyólag arra számítottunk, hogy nem a verbális kommunikáció lesz a képességeknél az erősségük. Valójában viszont igen. Egy kivétellel az összes gyermek azt tartja magáról, hogy a nyelvi kifejező képesség az erőssége és a mindennapos találkozóink is ezt igazolták vissza. Könnyen kommunikáltak és barátkoztak egymással is, bátran kérdeztek és beszélgettek a felnőttekkel.
A műszaki programok az érdekességükön keresztül minden résztvevőben kialakították a műszaki érdeklődést és aztán pontosították is a területet.
A kimeneti kérdőív első két kérdése kicsit hasonló volt, miszerint: „Elvárásaidnak megfelelően alakult a tábor?” és „Elérted a célod/céljaid a részvétellel?”
Nagyon-nagyon pozitív megítélést kapott a tábor a válaszok alapján. A gyerekek simán „igent” és „igent” írtak a legtöbbször, néha árnyalták, hogy „persze” és „teljes egészében”, sőt „bőven felülmúlta elvárásaimat” elragadtatott válaszokat is kaptunk tőlük. Különösen értékes visszajelzések ezek az „igenek” annak fényében, hogy a gyerekek őszintén válaszoltak arra a kérdésre hétfőn, hogy tegye fel a kezét az, akit küldtek a táborba és utána az, aki önként jelentkezett. Hát, fele-fele volt az arány! A szülők részletesebben adtak visszajelzést, idézünk ezekből:
- „elértük, hogy Bálint közelebb kerüljön a céljaihoz”
- „igen, tökéletes volt, a lányom választotta ki a tábort, műszaki érdeklődésű, és Lívi szerint ez volt élete legjobb tábora”
- „igen, mindkét iskolát megismerte fiam”
- „igen és nagyon jól érezte magát Szabi”, „igen, fiam a faipari technikum képzésre szeretne menni”
- „igen, sőt jobban”, „igen, Zsombor kitűnő tanuló, az informatika és a biológia érdekli nagyon”
- „Igen! A fiamat “küldtem” a táborba, mérges is volt rám, de már a 2. napon azt mondta, hogy apa, nagyon jó ez a tábor”, „igen, sok mindenben kipróbálhatta magát”
- „igen, rettenetesen jól érezte magát Márk, segített neki orientálódni”
- „igen, sok szakmába betekintést kapott gyermekem”
- „András sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodott”, „Az előzetes programterv alapján sejtettem, hogy szuper lesz, de minden várakozást felülmúlt.”
- „Egyszerűen CSÚÚÚÚCS volt! 😊 Azzal a szándékkal „küldtem el” Bencét, hogy új ismereteket szerezzen, és annak ellenére, hogy a Boronkay informatika tagozata a célunk, más dolgokkal is találkozhasson. Hátha szóba jöhet vmi még számára akár hobbyként, akár második diplomaként, akár egy szakmaként.”
- „Megtapasztaltuk, hogy milyen szorosan összefügghet két szakma is, pl. az informatika és az elektronika (Óbudai Egyetem – NYÁK-lapra forrasztás + programozás).”
- „Igen, Tamás sok új élménnyel jött haza minden nap. Nagyon örülünk, hogy ilyen sok új dolgot tudott megtapasztalni.”
- „Bár 100%-osan még mindig nem tudja, hogy milyen irányban szeretne tovább tanulni, de amiről eddig azt hitte, hogy érdekli, arról most szerzett kis tapasztalatot, hogy nem egészen az, amilyennek Ő elképzelte.”
- „Elvárásainkat messze felülmúlta. Annyira gazdag, változatos és jól megszervezett programok voltak, hogy minden este csak hosszasan hallgattuk Áron beszámolóját, akire egyébként életkori sajátosságaiból kifolyólag nem jellemző a bőbeszédűség. Az ellátást és törődést illetően pedig meg vagyunk hatva.”
- „Bizton állíthatom, hogy Zsombi nagyon jól érezte magát és szedett magára némi önbizalmat is.”
- „Azon túl, hogy a kitűzött célt is elértük, sőt. Az eredeti célunk az volt, hogy legalább kizárjunk dolgokat és lássuk mi az, ami biztosan nem az ő útja, de a végére egy irány is körvonalazódni látszik, hogy mi az, ami kifejezetten érdekli.”
- „Az elvárásaimon túl alakult a tábor. Zsombi (Megjegyzés: két Zsombi volt. A szerk.) minden nap lelkesen mesélte az újonnan megszerzett tapasztalatait. Nagy izgalommal várta a következő napot. Ami nekem igazán örömöt okozott, hogy a kicsit introvertált gyerekem felszabadult volt és élvezte az egészet.”
- „Igen, a tábor végére kialakult, hogy mi az, ami nagyon nem az ő világa és mi az az irány, amit el tudna képzelni. És ez volt a cél.”
A további kérdésekből, úgy mint „Melyik program tetszett a legjobban?” (Lásd. első szófelhő a beszámoló elején) és „Miért?” „Melyik programot tartottad a leghasznosabbnak?” „Miért?” Illetve „Mi volt a leginkább meglepő, új ismeret számodra a héten?” válaszokból arra kaptunk visszajelzést, hogy nincs két egyforma érdeklődésű gyerek, mindenkinek tetszett valamelyik. Olyan program nem volt, amit ne méltattak volna a gyerekek.