Felnőttképzés – Vállalkozási ügyviteli ügyintéző

Vállalkozási ügyviteli ügyintéző
FELNŐTTKÉPZÉS
Szakma neve:
Vállalkozási ügyviteli ügyintéző
Ágazat neve:
Gazdálkodás és menedzsment
Szakmajegyzék száma:
504110902
Képzés időtartama:
2 év
Választható szakmairányok:
Képzést indító intézmények:
Váci SZC Király Endre Technikum és Szakképző Iskola, Vác

A szakma ismertetése

Gazdálkodás és menedzsment ágazat 2 éves felnőttképzése, amely technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

A szakképzettséggel rendelkező alkalmas a vállalkozás ügyviteli feladatainak végrehajtására, részt vesz a számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, közreműködik a mikro-, kis- és középvállalkozások számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, továbbá egyes részfeladatokat önállóan lát el. Kapcsolatot tart a munkatársakkal, ügyfelekkel, illetve rendezvényeket, megbeszéléseket szervez.

Ajánlott mindenki számára, akit érdekel a vállalkozások működése, belső folyamatai, azokhoz kötődően szívesen lát el ügyviteli feladatokat. A szakképzettséggel rendelkező elhelyezkedhet a gazdasági szférában – elsősorban kis- és középvállalkozásoknál – ügyintézőként, de akár továbbtanulhat a gazdasági felsőoktatásban vagy magasabb szintű képesítést szerezhet, mint pl.: mérlegképes könyvelő, adótanácsadó, banki szakember, vámszakember.

A szakképzettséggel rendelkező

  • képes ellátni a vállalkozások működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatok terén a rábízott adminisztratív feladatokat;
  • irodai, illetve vezetői asszisztensi feladatokat lát el;
  • kapcsolattartáshoz szükséges iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készít, szerkeszt, kezel;
  • vezeti a vállalkozások nyilvántartásait;
  • közreműködik a különféle szabályzatok elkészítésében;
  • részt vesz egyes finanszírozási feladatok adminisztratív részfeladataiban;
  • feltérképezi és nyomon követi az aktuális támogatási lehetőségeket;
  • közreműködik a vállalkozás üzleti tervének elkészítésében;
  • előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartások iratait, azokat kezeli és rendszerezi;
  • kapcsolatot tart munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel;
  • szervezeten belüli és kívüli rendezvényeket, programokat szervez.

Kompetencia elvárás:

Agilis, jó kommunikációs készég, problémamegoldó- és szervezőképesség, csapatmunka, felelősségtudat, nyitottság az informatikai eszközök használatára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük